<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d6995074111787673119\x26blogName\x3doh+nano+ku+~\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://nanonan0.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://nanonan0.blogspot.com/\x26vt\x3d-4921383042277080240', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
sian apit..

Thursday, August 30, 2007

Di sebuah Rumah Setinggan tinggallah sebuah keluarga dengan

seorang anak lelaki, si Apit.

Pada suatu malam si Papa nak menunaikan

tanggungjawap kepada siMama.

'Sayang, abang nak lagi, Yang'. Pelawa siPapa

disertai nafas ghairah.

'Ya bang... tengok dulu si Apit, dah tidur ke belum?'

Jawab siMama penuh kerinduan.

Mendapat lampu hijau, si Papa terus teriak.

'Pit... dah tidur kau pit?.'

'belum Papa... tengah baca buku.'

'Sudah...esok saja, dah malam, tidur!!!!'

Perintah siPapa debfab tegas

Kira kira 10 minit kemudian, si Papa teriak lagi.

'Pit.... dah tidur kau Pit?

'Belum....'

Si Papa mengemaskan ikatan kain pelikat

lalu keluar memarahi dan memukul si Apit.

'Disuruh tidur....tidurlah! !!' sehingga kening siApit benjol.

Esoknya di sekolah si Apit ditanya oleh gurunya,

tentang benjol di keningnya. Berceritalah si Apit dari awal

sampai dia dipukul papanya. Lalu gurunya pun mengajar Apit

'Malam nanti..kalau ditanya lagi,kamu diam saja....ya.'

'Ya....cikgu' . jawab si Apit.

Malam tu, dia terdengar Papanya bersembang dengan

Mamanya.

'Sayang, apa kata kita ke syurga lagi.'

'Ya bang.....tengok dulu si Apit, dah tidur ke belum'

'Pit.....dah tidur kau Pit?.Si Apit teringat pesanan gurunya, maka dia

diam saja, daripada kena benjol lagi, dia pura-pura tidur.

'Apit....dah tidur kau Pit?' ulang Papanya.

Apit tetap diam. Kerana tidak ada jawapan, maka

Papanya terus mematikan lampu.. jadilah gelap gelita.

Si Apit ketakutan setengah mati, tapi daripada benjol, dia menahan

ketakutannya.

Terjadilah 'pertarungan' antara Papa dan Mama yang

tidak diketahui oleh si Apit.

Tak lama kemudian Apit terdengar suara Papanya..

'Yang...abang nak keluar ni', termengah²

'Ya Bang .. kita keluar sama-sama', dia dengar

suara Mamanya menjawab.

Dengan segera si Apit bangkit dan berteriak sekuat hati;

'Apit nak ikutt.. Apit nak ikuuttt'

Esoknya....Apit BENJOL lagi .......

**aku xpaham..
ade sape2 nk tlg explain x?
lalallalallalaaaa~


x-9:07 AM -
nano .
10 comments

memperot.

Tuesday, August 28, 2007

Sesungguhnya aku dahagakan nasik hr ni..
erk? kekeke, yeaaaaa... dahaga !
ari ni lunch xmerase pom ns berlaukkn ikan percik,
daging goreng, kangkung goreng belacan/ smbal tempoyak,
telor masin sparuh / ns goreng ayam 3rase..
masakan panas/tomyam soon.. bla..blaa..blaah :p

Ni sume gara2 dak kecik/syarmien merangkap ank kepada majikanku..
huhu.. hr ni die ngidam nk mkn spaghetti. huh! kecik2 da pndai ngade2.
cmne lah bile da besar.. tp xpe la.. ank tunggal.. hihi.
maka aku merangkap "kaka" kesayangan die turut dijemput serta,
hee.. da puas tolak.. kurang mngenyamkn mkn mende2 gtu..
nk nasik gak klu mkn tghari.. tp dah merengek2 nk ajak..
aku ikot gak la kn.. lgpom bos tade hr ni.. misslo ajak teman laa..
ermm antara menjadi sajian di lunch hour..
tuna spaghetti, garlic cheese bread, mushroom soup, banana pizza..
kesudahan.. err..walaupom xbrape suke mkn mende2 alah cmtu..
tp ttp licin.. sbb mak ckp.. membazir itu amalan syaitan :)

uurrkkhhh~ alhamdulillah :)
humm.. mcm byk je kn mkn? sendat perot, tp cm xsepuas mkn nasik..

*kesimpulan yg dpt dibuat.. kite org melayu..
mmg bes mkn nasik.. so,hr ni psr mlm kat taman tas..
nk balek cepat2 !! nk g tapao ns kerabu taruk daging bakar
tambah sarok lada dan kerabu lebey sket ye macik! ,
ermmm.. nyum2 & jgn lupe ayam panggang madu tuk mkn dpn tibi..
time lyn MyTeam & datin diari mlm ni..
ngeh3
:)

chalo bebeh!


x-4:16 PM -
nano .
4 comments

org yg mencintai kamu.

Thursday, August 23, 2007





1.. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu
memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu.
Yang dia tahu dihati dan dimatanya
hanya ada kamu satu-satunya.


2.. Walaupun kamu sudah memiliki teman
istimewa atau kekasih, dia tidak perduli!
Baginya yang penting kamu bahagia dan
kamu tetap menjadi impiannya.


3.. Orang yang mencintai kamu selalu menerima
kamu apa adanya, di hati dan matanya
kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin
kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.


4.. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu
tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini,
dia ingin tahu kegiatan kamu.


5.. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS
seperti 'selamat pagi', 'selamat hari minggu',
'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi,
walaupun kamu tidak membalas SMS-nya,
kerana dengan kiriman SMS itulah dia
menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara
yang berbeda, bukan

"aku CINTA padamu",
tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.


6.. Jika kamu menyambut hari ulang tahun dan kamu
tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan,
setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk
mengucapkan selamat atau mengirim SMS.


7.. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat
setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu,
bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah
melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu
yang berharga untuknya. Dan saat itu, matanya
pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak bisa

berulang selalu.

8.. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati
setiap kata-kata yang kamu ucapkan,
bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa
pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan
kata-kata mu di hatinya, berapa banyak kata-kata
penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau

musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.

9.. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari
lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin
memin jam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu
apa kgemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga,
walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.


10.. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu
mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk,
dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon
untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan
tentang kamu, peduli tentang kamu.


11.. Jika kamu mengatakan akan pergi kursus atau
menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila kursus
atau ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia
akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk
memberi semangat kepada kamu.


12.. Orang yang mencintai kamu akan memberikan
suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu
itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya
barang itu sangat istimewa.


13.. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat,
ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu,
sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu
dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.


14.. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat
kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.


15.. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain,
dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu
waspada dengan persekitaran yang boleh membawa
pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya
dia benar-benar takut kehilangan kamu,
pernah dengar 'jauh dimata, jauh dihati?'


16.. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih s
eperti saudara daripada seperti seorang kekasih.


17.. Orang yang mencintai kamu sering melakukan
hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali
dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam
dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu
dia sedang memikirkan kamu.


18.. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan
kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala.
Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat
kamu terganggu dia akan min ta maaf dan tak akan melakukannya lagi.


19.. Jika kamu me min tanya untuk mengajarimu
sesuatu maka ia akan mengajarimu dgn sabar walaupun kamu
mungkin orang yang terbodoh di dunia!.
bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu.
dia tidak pernah mengelak dari menunaikan
permintaan kamu walau sesukar mana per min taan mu.


20.. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama
kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya.
Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu.
Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas
dan segala pemberian kamu

menjadi benda-benda berharga buatnya.

21.. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau
memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.


22.. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya
kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya
dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.


23.. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa
kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya
meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu
terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,
dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia
benar-benar mengerti apa itu cinta.


Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas
kepada kamu? Jika ada,jangan pernah mensia-siakan
orang tersebut... kamu akan menyesal melakukannya!



**so touching, uwaaaa~







x-11:07 AM -
nano .
1 comments

apek, apek!





Suatu hari, tgh aku mencari2 parking kosong tuk krete aku di Giant,
tibe2 cermin keteku diketuk,.....

"Encik ah..tanya sikit ah..itu Chimpeng mana ah..?"

"Apa?"

"Chimpeng, Chimpeng...saya sudah tanya itu guard ah..
dia ckaap sini ada satu Chimpeng..."

"Sorrylah Apek. Saya tak tau woh...Apa tempat itu Chimpeng?"

"Aiyah...itu Chimpeng balu punya..Saya mau pigi angkat wang la..."

"Tarak tau la boss. Itu kedai ka apa?Along ka?"

"Chimpeng bukan kedai ma..lu itu pun tak tau ah..?
itu Chimpeng macam itu Maypeng, Paplic Peng, RHetB Peng...
itu balu punya Peng.."

Adoi... apalah apek ..buat aku pening je..dia actually cari CIMB Bank.

ishk3, rase nk sekeh2 jek org tue neh.

*keke,actly ade org fowardkn kat aku story neh.hihi :p
mengom jek rase kn? mule2 bace,puas gak pikir, ape apek ni nk cari sbenarnye..
hee~




x-9:56 AM -
nano .
1 comments

touchingnyewww...

Monday, August 20, 2007




Sekiranya kamu dapati diri mu menyintai seseorg yg
tak membalas cintamu, jgnlah merasa tersisih.
Tiada salahnya menyintai seseorg
kerana cinta tak memilih utk singgah di hati seseorg.

Sekiranya kamu di cintai oleh seseorg yg tak kamu cintai,
anggaplah ia satu penghormatan buat diri mu tapi
kembali kan penghormatan tu dgn cara yg ikhlas & jujur.
Jgn amik kesempatan & jgnlah melukakan.

Bagaimana kamu menguruskan cinta,
begitulah jua kamu mengurusi diri mu.
Setiap hati & prasaan mengalami kepedihan & kebahgiaan yg serupa
sekalipun cara kita mengendalikannya berbeza.

Sekiranya kita bercinta dgn seseorg yg begitu menyintai diri
kita & tiba2 cinta memilih utk pergi, tiada siapa yg harus
di persalahkan... relakanlah cinta itu pergi.
Kerana setiap yg berlaku ade maksud yg tersembunyi &
kita akan menyedari apabila masa silih berganti.

Ingatlah bahawa jgn terlalu memilih cinta.
Kerana cinta sendiri akan memilih utk singgah di hati sesiapa.
Kamu hanya perlu menerima kehadiran cinta dgn segala misteri
di dlmnya apabila ia dtg mengetuk pintu hati mu.
Nikmatinya sebagaimana ia membuat hidup mu bahagia...

Cinta sentiasa & selamanya akan menjadi misteri.
Bersyukurlah kerana ianya pernah singgah di hati mu..

*actly..aku dpt ni dr zaha..
die post komen tuk aku kt mespes ..
xtao pe yg die maksudkn..
tp bes..mndalam tol maksudnye..
:)




x-9:26 AM -
nano .
0 comments

susun cokelet.

Saturday, August 18, 2007





eluu.. :)

ari ni half day kije..
yea. yea. xsaba nk balek.
hehe.. smbil2 nunggu misslo siapkn kijenye..
sempat lak aku nyusun2 biji2 coklet neh..
hehe nano wat spesel tuk 3org neh.
:p
ni tuk akak

ni tuk jue

ni lak tuk as
heheh.. sile la telan sbiji2 smpai abes keh..

aaaaa... ank misslo ni plak xabes2 tarik prhatiann
aku ngn aksi2 gimnastic/lucahnye
tgk nehh!!
"kaka! piss~ "
ahahaha..cm2..

k la nk blek da..
chow ~




x-11:18 AM -
nano .
0 comments

ambutan weih!

Wednesday, August 15, 2007





elopp~

aaahaha..
ari neh seharian aku duk stadi coding moding neh sume..
adeshhh..
nek juling da bijik mate neh..
tp xsume da reti..
sket2 jep.. copy dopy coding yg jue da kasik.. hiks~
padahal dlu amek web publish + develop..
patotnye pakar la bab2 coding html nehh..
tu la..ms lam clas tu..aku bru nk blaja selok belok men ym + mespes..
dpt lak lect sporting abes.. huhu mmg xmsuk lasum pe yg die ajar.. weee~

aaaa.. ari ni sgt bes.
bos tadak, misslo pom tade kije, die pom blah awal, aku pe lg..
ngadap mende alah ni jep..
sampaikn entry pg td pom xpost2 lg..
heheh

hari neh pepagi lg aku da mangum.. kol 7 lebey gtu.
bukan pe..mmg da plan, nk siap awal2 coz sblm g tije, nk kait ambutan dlu, weee~
Mr.Yeo tu hr2 tanye aku "xbwk ambutan ke hr ni amoi??"
ishk..sbb bln lps musim ambutan melebat giler..
so hr2 aku bwk bua tgn kat opis..
jamu diowg sume.. suke sgt diowg mkn ambutan free.. kekek.
dsebabkn da byk aku rembat,
tambah lg amai lak yg lalu dpn umah aku then trliur tgk
merah2 kat pokok tu.. ade yg mintak beli.. huii~
so...skunk aku da jarang kait coz dah kureng ambutan yg merendang
( betoi ka eja neh? keke, )
dah tiap2 hari mr.yeo tu tanye, sian lak aku kat die..
cam owg ngidam lak.. :p

maka, aku ngn jabir rok rak ( plastik bag )pg td, p lew silau2 bwh pokok tu,
mak aiihh tingginyeee... ishk,
gane nk amek neh! huhu.. jenuh la p silau2 pokok laen, same gakk.. tggi2 sayup.
tp lebat + merah2 , geram tgk. hehe... pusing punyek pusing, jupe la...
sebatang kare dahan pokok mane ntah. hahaa.. bley wat rodok buah neh..

haha.. nmpak x ambutan d jolok? keke ( ishk..cam lucah jek ayat neh.. )
aaaa.. taraaaa~

da ckup 1 jabir neh.. xley amek manyak2.. aku bwk muto,
kan abes beterabur tas jalan kang!
kuikui~ wuiihh.. klu juai kat pasar mlm neh, lepas dah mkn tghari aku hr ni..
hehe.. maka seronok lew diowg neh menjamu slere kat opis neh td..
smpai melimpah tong smpah aku ngn kulit ambutan..
haishh~ aku gak yg kene kutip. grrr~

*ei klu nk tahu.. ambutan neh namenye "rambutan gula batu"
sbb manis sgt2, aku xley mkn manyak..aket gg..
keke..

ate.. pade kome2 yg trliur tu..
jemputlew ke umah aku dgn segan silu..
wawaaa~

chow!



x-4:30 PM -
nano .
0 comments

cutian di genting

Monday, August 13, 2007




tenxs so much dear..
segala penajaanmu akan ku kenang.
:D


x-10:29 AM -
nano .
3 comments

uhuk uhuk

Thursday, August 9, 2007

hoyeeahhh~
akhirnye dpt gak watkn 1 blog untuk diriku.
kekek..
:pp


x-10:09 AM -
nano .
1 comments





♥NaNoNaNo♥




Friendster: nenano

.:tik tik:.


dak comel ngh on9

kali dah nitas cni

.:gosip:.




.:iklan:.


.:tip tOp:.
.:archives:.

x- August 2007
x- September 2007
x- October 2007
x- November 2007
x- December 2007
x- January 2008
x- February 2008
x- March 2008
x- April 2008
x- May 2008
x- June 2008
x- July 2008
x- August 2008
x- September 2008
x- October 2008
x- November 2008
x- December 2008
x- January 2009
x- February 2009

.:previous entries:.

  • Membizi dengan jayanya..
  • Lunch ape hr ni eh?
  • Aku kan macik !!
  • : )
  • Na + No = NaNo
  • mangsa banjir..
  • Blajarla menipu kalau itu utk kebaikan ... :)
  • Auumm cak !!
  • Happy Chinese New year..
  • Jom g kemboja !

  • .:link:.

    13MAY
    ABG BUDIN
    ABG FEROZ
    ABG LALOQ
    ABG PUTRA
    ACHIK
    AHYIN
    ALIYA
    ARIANNA ADRIZAL
    ARSAILI
    ASYA
    ATIE
    AZIZEE
    AZZAM
    BETTY
    BISKUT RAJIN
    BLOG MENJERIT
    BOOOOLATT

    CABAI BURUNG
    CEERA
    CHII
    CIK AHMAD
    CIKGU JAWA

    DADDY HARIST
    DAMAK
    DARLING
    DAYU
    DEWISOULHAA
    DIVA
    DJ AMER

    EEDANY
    ERNI
    EYANA

    FAISAL
    FYSAL
    FIZZ

    GADIS IPOH
    GAMEMASTER
    GYENA
    GORO
    GREEN APPLE

    HANA NI MO NAINAI
    HANA GANUNG
    HASLINA
    HYFA HASAN
    HONEYLEMON
    HUMMY

    IDA SHAH
    IDHAM
    IEJAL
    IELA
    IJA
    IMZ
    IXORA
    IZ

    JULIA
    JOHARI HASHIM

    KAK APPLE
    KAK AIRYNNZ
    KAK ALEEYA
    KAK E
    KAK ELLY
    KAK INTAN
    KAK IZA
    KAK KV
    KAK LADY
    KAK LILI
    KAK LIN
    KAK LINN
    KAK LUNA
    KAK MINNIE
    KAK NORZ
    KAK SU
    KAK UMMI ROSMA
    KAK UNGKU
    KAMEZAIM
    KASAWARI
    KASIH
    KELAT
    KELLY
    KEMAT
    KIKI

    LESTAT
    LITTE NAILOFAR
    LILY LULU
    LINDOSH

    MAK SU
    MAMA NUHA
    MANJE
    MAMA RANGGIE
    MARDIHAH
    MARMAR
    MASS
    MENTEIL
    MIKAOUNIK
    MISS TREE
    MISS ZUE
    MOBILES-X
    MR AH FA
    MUMMY AYRA
    MUMMY KHAYLA
    MUNIRAH
    MY CEMUT

    NAJMI
    NANA KU
    NANI
    NAZAZFROG
    NINIE
    NONO
    NONOI
    NUR AIN
    NUUR

    PUTERI SATU
    PUTERI KURAKURA
    PRINCESS N

    RED BLOOD SNOW
    REFFLESIA MERAH
    RISANUR
    R-CARE

    SAKIT KEPALA
    SASTRI
    SHAH
    SHALINZZ
    SHASHA
    SHIRA
    SI RIBEN MERAH
    SUHAIDA
    SUKI
    STARSTAR
    SWEET HONEY

    TIARA
    TUKANG TAIP
    TUN TEJA
    TNY

    UMMI

    VIRUSPADU

    WANIE
    WANIEWAWA
    WIRA NORDIN

    YANIE
    YAYA
    YANG INSAF
    ZARENA
    ZHOE WYNZ
    ZURIS

    .: jum sopim! :.

    T SHIRT COMEY

    YUKI ONLINE SHOP

    an-wardrobe
    .: award :.

    TENXS MOON


    TENXS NINIE, HONEYLEMON,
    KAK UMMI & SUKI & NANAKU



    TENXS ZUE


    TENXS IELA


    TENXS ATIE & HYFA


    TENXS KAK LILY


    TENXS GYENA


    TENXS NONOI


    .: traffic :.